Сабақтың тақырыбы
|
§4. Функцияны зерттеу және график салу.
|
Мақсаты
|
Оқушылар функцияның қасиеттерін қолдана отырып, оны зерттеуді және зерттеу негізінде графигін салуды үйренеді.
|
Жұмыс нәтижесі
|
Тақырыпты меңгеруде қасиеттердің маңыздылығын түсінеді, функцияны зерттеу арқылы графигін салуды меңгереді.
|
Сілтеме
|
10-сынып.А.Е.Әбілқасымова, К.Д.Шойынбеков, М.И.Есенова, З.А.Жұмағұлова Алматы «Мектеп»
|
Негізгі идеясы
|
Тақырыптың мазмұнын ұғынуда, қасиеттерді дұрыс қолдануды білу.
|
Ресурстар
|
Проектор, плакаттар, электронды оқулықтар, таратпа материалдар, стикерлер, фишкалар, тест тапсырмалары, бағалау парағы.
|
Қолданылған модульдер
|
Сыни тұрғыдан ойлау, АКТ қолдану , Оқу үшін бағалау және оқуды бағалау.
|
Қолданылған
әдіс-тәсілдер
|
Тәсілі: Жеке, жұппен, топпен.
|
Әдістер:«Миға шабуыл», «Сұрақ-жауап», «Суреттер сөйлейді», «Ойлан-бөліс», «Бағытталған сұрақ», «Кестемен жұмыс», «Ой қозғау» .
|
Үйге тапсырма
|
№46(ә,в), 47 (б), 48(б) -жаттығулар.
|
Сабақ кезеңдері
|
Мұғалімнің іс-әрекеті
|
Оқушының іс-әрекеті
|
Ұйымдастыру кезеңі
|
|
Оқушыларды түгелдеймін, топтардың аты жасырылған парақшаларды тарату арқылы топтарға бөлемін.
|
І-топ «Анықталу облысы», ІІ-топ «Мәндер жиыны», ІІІ-топ «Тақ функция», ІV-топ «Жұп функция» белгіленген орындарға жайласады.
|
Білу.
Өтілген тақырыптарды қайталау, мағлұмат пен деректерді еске түсіреді, жаңа сабаққа бастама жасайды.
|
«Миға шабуыл» әдісі. Сұрақ-жауап әдісі.
|
Өтілген тақырыптарды қайталау үшін, топтық жұмыс арқылы өз топтарының аттары бойынша мәлімет береді және диалог арқылы сұрақ- жауап сәтін өткіземін. Проекторды қолдану арқылы сұрақтың деңгейлігіне қарап оқушылар өз фишкаларын алып отырады.
|
Әр топ өздерінің топ аттары бойынша анықтама береді. Төмендегі сұрақтарға оқушылар жеке жауап береді. 1)Функция дегеніміз не? 2)Функцияың неше берілу тәсілі бар оларды ата? 3)у=в және х=а функцияларының графигін қалай түсіндірер едің? 4)y=f(x) функциясын y=f(x)+b және y=f(x+b) функцияларына түрлендіруін қалай сипаттар едің? 5) функцияның анықталу аймағын атаңдар?
|
Түсіну.
Өтілген тақырыптарды қайталау, мағлұмат пен деректерді еске түсіреді, жаңа сабаққа бастама жасайды.
|
«Суреттер сөйлейді» әдісі.
|
1 мен 3-ші топқа және 2 мен 4-ші топқа сәйкесінше функция графигінің қасиеттерін табу арқылы жаңа тақырыптың мағынасын ашуға бағыт бағдар беремін. Функцияның анықталу облысы, мәндер жиыны, өсу, кему аралықтары, жұп, тақ, периодтылығы бойынша салыстырмалы түрде қосымша сұрақ-жауап жүргіземін. Жақсы қатысқан оқушыларды ынталандыру үшін қосымша фишкалар беріледі.
|
Оқушылар топ болып талқылайды, талдайды, негізгі қасиеттерді ерекшелейді, тақтаға жазып қорғайды.
Оқушылар кітаппен жұмыс істейді. Танымпаздық іс-әрекеттері, ойлау белсенділігі артады.
|
Қолдану.
Өтілген тақырыптардың ережелерін қолдана отырып тапсырманы орындау, қателерді табу, себебін анықтайды.
|
«Ойлан-бөліс» әдісі.
|
Оқушылар тапсырмаларды орындағанда ережелермен қасиеттерді қолдануына жағдай жасау, пікірталас кезеңін өткізуге сәйкес тапсырмалар беремін. Оқушылардың топпен, жеке, жұп болып жұмыс істегендеріне қарап фишкалар беріледі.
Кітаппен жұмыс (топтық жұмыс). №46 Берілген функцияны зерттеп, графигін салыңдар.
ә)у=4х²-2,5 б) у= -5/х+1
|
Тапсырмаға сыни тұрғыдан ойлана отырып жауап береді. Тапсырмаларды салыстырады, өз ойларын жазады. Қандай қасиеттермен ережелерді қолданғанын түсіндіреді. Берілген функцияның анықталу облысын табыңдар, тапсырмалардың мағынасын ашыңдар.
|
Талдау.
Проблемалық тапсырмаларды талдайды, ізденеді, дәлелдейді, өзгелерді тыңдау арқылы білімін толықтырады.
|
«Бағыттал ған сұрақ» әдісі
|
Жаңа сабақты график бойынша, топтар бір-біріне сұрақ қою арқылы, графикті зерттейді, қалай түсінгендерін баяндап шығады. Бұл әдіс оқушылардың сұрақ қоя білуге, қойылған сұрақтарға нақты жауап бере білуге үйретеді. Тапсырма:
|
Оқушылар жаңа тақырыпты қалай меңгергендерін байқатады, өзгені тыңдай отырып, өз білімін толықтырады, тапсырмаларды орындайды. Тапсырманың жауабы проектормен көрсетіледі, оқушылар салыстырады.
1. Анықталу облысы: [-5;4]
2. Мәндерінің облысы: [0;6]
3. Ох осімен қиылысу нүктесі О(0;0)
4. Таңба тұрақтылығы:
f(x)>0 [-5;0); (0;4]
f(x)<0 ____
5. Өсу аралығы [-5;-2]; [0; 4]
6. Кему аралығы [-2;0]
7. Максимум нүктесі: -2
Функция максимумы: f(-2)=2
8. Минимум нүктесі 0
Функцияның минимумы f(0)=0
9. Қосымша нүктелер: f(-5)=0.5
f(4)=6
|
Жинақтау.
Жеке жұмыс.
Ойын жинақтайды, түйіндейді.
|
«Кестемен жұмыс» әдісі
|
Күрделі тапсырма береді. Оқушылардың жеке жұмысын бақылайды. Мәтін бойынша графигін салады. №47 (а)
|
Тапсырманың жауабын тәртіп бойынша жинақтап дәптерге түсіреді. Оқушылар еңбегіне қарап фишкаларды жинақтайды.
|
Бағалау.
Сабақта алған білімін бағалайды.
|
«Ой қозғау» әдісі.
|
Оқушылардың өз ойын жеткізулеріне, қорытуларына қарап мұғалім өз бағасын береді. Қосымша толықтыру жасаған оқушыларға фишкамен мадақтау жасайды. Фишкалардың саны арқылы топты, жеке оқушыларды бағалайды.
|
Оқушылар өз фишкаларының құндылығын анықтау арқылы сабақты қорытындылайды, негізгі қасиеттерді пысықтайды. Фишкаларын санайды, топ басшылар топтың фишкалар санын хабарлайды.
|
Рефлексия
|
Стикерлер ді толтыру
|
Оқушылармен кері байланыс жүргізу арқылы күнделіктеріне тиісті бағасын қояды.
|
Ұсынылған стикерді толтырады, сабақ бойынша өз ойларын жазады.
|
|